Gluténmentes - laktózmentes lasagne padlizsánnal, vöröslencsével és baconnal
2020. július 05. írta: Ízvilágom

Gluténmentes - laktózmentes lasagne padlizsánnal, vöröslencsével és baconnal

img_20200705_123056.jpgEzt a rakott tésztaételt, már sokszor készítettem, mindig más változatban, más töltelékkel, mindig sikert aratva. Egy dolog volt közös az eddigi változataiban, az pedig a darált hús volt. Most azonban úgy döntöttem, hogy zöldséges lasagne készül, annyi hús lesz benne csupán, amennyit a bacon jelent. Ez is csak azért került bele, hogy felhasználjam, s ne kelljen kidobni azt.

Most is, mint általában a maradékokat használtam fel ehhez a recepthez. S most is, mint általában saját kútfőből állt össze recept, amolyan lesz, ami lesz alapon. Nos, lett. Jó lett :)

Adag: 2 fő

 Hozzávalók:

  • 6 db (nálam gluténmentes) lasagne tészta (nekem ennyi fért el kényelmesen a sütő tálamban)
  • 400 g padlizsán (én 2 aprócska darabot választottam)
  • 10 dkg főtt vöröslencse
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 kis fej lilahagyma
  • 4 evőkanál ketchup (én most szárított paradicsommal készült ketchupot választottam. Aldiban kapható)
  • 3 kávéskanál saját készítésű római köményes jalapeno chilli szósz (természetese helyettesíthető a rendelkezésre álló szószokkal)
  • 1 dl házi paradicsomlé (anyu által készített)
  • csipet só
  • csipet fekete bors
  • két csipet szárított bazsalikom (én a tavalyi termést szárítottam ki, s azt használtam fel. Akinek friss terem azt is bátran használja, intenzívebb lesz az íze)
  • 1 tk oreganó (friss vagy szárított is használható)
  • 250 g bacon
  • 10 dkg ementáli sajt (nálam laktózmentes változat)

Elkészítés:

A bacont serpenyőben megpirítjuk, majd kiszedjük. A padlizsánt megtisztítjuk, és vékony szeletekre vágjuk, hosszában, s szintén egy serpenyőben, kevés olíva olajjal csepegtetve megpirítjuk. Legjobb a grill serpenyő, hogy a csíkok is szépen látsszanak a zöldségen, bár ez esetben, ez csak megszokás kérdése, hiszen látszani nem igazán fog. Ha megsültek a padlizsánok, azt is félre tesszük. Közben a tésztát forró lobogó, sós vízben fog keményre főzzük. Nem túl puhára, hiszen egyrészt még tovább fog sülni, a sütőben, másrészt pedig így könnyebben lehet kezelni a tésztát. A szószhoz keverjük össze a ketchupot, a paradicsomlevet, a chilli szószt, fokhagymát, fűszereket.

Ha a tészta is készen van, a sütő edényünket a bacon zsírjával locsoljuk meg, majd helyezzük le az első réteg tésztát. (Nálam két db tészta fért el egymás mellett.) Erre helyezzük rá a padlizsánokat, majd a lilahagymát, paradicsom szószt, a főtt vörös lencsét majd a bacont, ezután ismét tészta, padlizsán, lilahagyma, szósz, lencse, bacon addig, amíg el nem fogynak az alapanyagok. A tetejére mindenképp tészta kerüljön, majd arra kerüljön a reszelt sajt, s ha marad, díszítés gyanánt kerülhet egy padlizsán a sajt tetejére. Ezután előmelegített sütőbe dugjuk, és kb. 20 – 30 perc alatt összesütjük, míg a sajt szépen rá nem olvad a tészta tetejére. Az ementáliban az a jó, hogy hihetetlenül ropogósra képes megsülni, s ez extra textúrát és ízt kölcsönöz az ételnek.img_20200705_122947.jpgimg_20200705_122752.jpgimg_20200705_122538.jpgimg_20200705_123059.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr2515982958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása