Glutén és laktózmentes tiramisu, ahogy én készîtem
2019. július 10. írta: Ízvilágom

Glutén és laktózmentes tiramisu, ahogy én készîtem

62cfc1c0-c6aa-42dd-917a-ac516ab1d3a4.jpegVolt a kamrában egy kevés gluténmentes babapiskóta. Volt mikor anyukám sütötte, volt mikor én sütöttem de most bolti piskóta volt. Nem szerettem volna tovább pakolgatni, így valamint mert már ezer éve nem ettem, s készítettem, elkészült egy igazán gyors, és finom desszert. Egyszerű, nem kell hozzá sok minden, s ugyanazokkal az arányokkal,készíthető a mentes és a nem mentes változat is.

Amit mindenképp szem előttkell tartani, hogy alapvetően sem tartozik az olcsó desszertek közé, de Glutén ês laktózmentesen ez egy igen költséges desszert. Épp emiatt ritkán is készítem. S ha magunk készítjük a babapiskótát, pl. rizslisztből, akkor akkor sokkal kedvezőbb az ára. 

Adag: 2-4 fő

Elkészítési idő: 15 perc + hűtés

Hozzávalók

  • 1csomag 200 g babapiskóta (nálam most Schär Gluténmentes)
  • 50 dkg mascarpone ( nálam most  Lovilio Lidl laktózmentes mascarponeja)
  • 4 db egész tojás
  • 15 dkg porcukor (nem szeretem ha túl édes, de îzlés szerint 20 dkg is lehet)
  • 3-4 dl fekete kávé
  • 1 dl rum, vagy rumaroma
  • kakaópor a szóráshoz

Elkészítés:

A tojásokat ketté választjuk, a fehérjét kemény habbá verjük, a sárgájá a porcukorral habosra keverjük, majd hozzá forgatjuk a mascarponét s vegül a felvert habot. Ezután a babapiskóták egyik oldalát belemártjuk a kávéba, s szépen sorjába elhelyezzük a tálaló edény aljában, amit meglocsolunk a rummal. Erre kerül a mascarpone krém, majd újabb sor piskóta rummal,locsolva, újabb adag krém, amíg el nem fogy minden hozzávaló. A tetejére mindig krém kerüljön. Minimum négy órá hűtsük, majd tálalás előtt szórjuk meg kakaóporral.  

Nagyon finom, nagyon tartalmas finomság! ea9e2953-65d4-46f9-9183-79eb989295b1.jpeg57fc817a-fab7-49f1-a3a5-28450cb0c5db.jpeg382ffe9a-3184-4882-b2fe-bfbc5c91694d.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr8014937018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tünde Kincses 2023.12.24. 17:55:10

Szia, köszi a receptet! Tetszik, szeretném elkeszíteni :-). A kérdésem az, hogy kb. hány adag készül el így? Köszönöm szépen, Tündi
süti beállítások módosítása