Diós burgonya süti_gluténmentes, laktózmentes, cukormentes
2021. november 22. írta: Ízvilágom

Diós burgonya süti_gluténmentes, laktózmentes, cukormentes

img_20211122_135642.jpgEz a süti úgy vélem semmiképp sem mindennapi. Viszont azt kell mondjam, hogy a végeredmény olyan puha, olyan könnyű, hogy miután megkóstoltam, magam is alig hittem el mennyire finom lett. 

Volt itthon 4 szem fel nem használt krumplim, de főételt nem akartam készíteni belőle, ebédem volt. Viszont megkívántam egy kis süteményt. De a süteményhez pedig nem volt itthon gluténmentes lisztem. Ezért született meg ez a burgonyás, diós süti, ami nem tartalmaz lisztet, viszont tartalmaz diót, burgonyát, rizsdarát, kukorica darát. Külleme, állaga tökéletesen hozza a megszokott sütemények jellemzőit. A puhasága, könnyedsége pedig elképesztő. Én nem vagyok nagy süteményes, de ez tényleg nagyin finom lett. Biztos, hogy nem egy alkalmas sütemény lesz.  (igen-igen, nálam már karácsonyi a dekoráció ;) :P) 

img_20211122_135825.jpg

Hozzávalók :

  • 4 szem krumpli pucolva (kb 450 dkg)
  • 6 egész tojás 
  • 2 dl laktózmentes tej
  • 1 tk útifűmaghéj
  • Csipet só 
  • 25 dkg cukor (én most ennek a mennyiségnek megfelelő folyékony édesítőt használtam)
  • 15 dkg darált dió 
  • 2 kk sütőpor 
  • 2 tk vanília aroma
  • 12 dkg kukoricadara + 10 dkg rizsdara

Máz:

  • 3 ek. Cukrozatlan kakaópor
  • 10 dkg porcukornak megfelelő folyékony édesítőszer
  • 8 dkg vaj
  • 1 ek laktózmentes tej

Elkészítés :

A krumplit enyhén sós vízben megfőzzük, majd összetörjük. Közben a tojásokat ketté választjuk, a habot csipet sóval kemény habbá verjük. A tojássárgáját is habosra verjük az édesítővel, majd hozzá adjuk a darát, az útifűmaghéjat, darált diót, sütőport, vanília aromát, csipet sót, tejet. Ezután a habot is óvatosan beleforgatjuk a masszában. Ezután sütőpapírral belét tepsibe, 180 fokon, előmelegített sütőben kb 40-45 perc alatt készre sütjük.

Míg a süti hűl, elkészítjük a csokimázat a tetejére. A máz hozzávalóit egy lábosban összehevítjük, s forrón a sütire öntjük. Kevés aprított dióval szórjuk. A máz szilárdulásáig hűvös helyre tesszük, felszeletelve tálaljuk.

img_20211122_135812.jpgimg_20211122_140020.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr4516761954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása