Parizer csirkemellből házilag
2023. január 20. írta: Ízvilágom

Parizer csirkemellből házilag

img_20230119_084701.jpgAhogy egy korábbi bejegyzésemben már írtam, sosem szerettem igazán a bolti húskészítményeket. A parizert főképp mert igen hamar megéreztem a szagát, s az állaga sem volt túl bizalomgerjesztő egy-két nap után, no és amikor fiatal felnőttként az is világossá vált, hogy miből vagy mikből készülnek, onnantól pláne nem ettem meg a bolti termékeket.

Így egyelőre szintén csirkemellből, de elkészítettem a saját parizeremet.

Gluténmentes, laktózmentes, tartósítószer mentes, színtiszta húsból készült

Hozzávalók:

  • 300 g csirkemell (a húst háztól vettem nem bolti ez sem) 
  • 1 tk só
  • 1 tk vegeta
  • 3 ek céklalé
  • 1 kk fehérbors
  • 1 csipet őrölt babérlevél
  • 1 ek folyékony füst
  • 20 g natúr zselatin
  • A hús főzőlevéből (egy-két kanál, épp csak annyi, hogy semleges masszát kapjunk) 

Elkészítés:

A csirkemellet vegetával ízesített vízben feltesszük főni. Miután megfőtt, feldaraboljuk, egy aprító gépbe tesszük, hozzáadjuk a sót, fehérborsot, folyékony füstöt, a zseltatint amit a hús főző vizéből kimert 1 merőkanál vízben feloldunk, s ezt az egészet pépesítjük. Ha túl sűrű a massza, kevés főzővizet adhatunk még hozzá. S egy nagyobb műanyag pohárba - én most egy műanyag fesztiválokon kapható 0.5 literes pohárba raktam, picit kiolajozva a pohár belsejét - majd hűtőben hagyjuk dermedésig. 

Én egy éjszakát hagytam állni s másnap szeleteltem.

A színe a céklalé színének függvénye. Nálam most intenzív színt adott a húsnak. 

img_20230119_084633.jpgimg_20230119_084714.jpgimg_20230119_084623.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr5718029636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása