Főzés nélküli vegyes gyümölcsleves glutén és laktózmentesen
2016. július 08. írta: Ízvilágom

Főzés nélküli vegyes gyümölcsleves glutén és laktózmentesen

Sokszor mondtam és még fogom is. Imádom a gyümölcsöt. S imádom a belőle készült hűs levest is. Imádom a nyarat, hisz ilyenkor a friss zsenge zöldségek, ízekben gazdag gyümölcsök tárháa überelhetetlen. 

Minden formában és ízben, nyersen vagy levesben, esetleg salátákban, mindenhogy jöhetnek a kert adta finomságok :)

Ezúttal egy hideg "nyers" gyümölcslevest készítettem. Gyors, finom, hűsítő. Egyáltalán nem édes, sőt inkább savanykás. Ha valaki nagyon vágyik az édesre természetesen a saját ízlése szerint ízesítheti. Én azonban jobban szeretem a savanykás ízeket, pláne ilyen melegben :)

Adag: 4-6 fő

Ár: ~1000 -1200 Ft

Elkészítési idő: 20 perc

Hozzávalók:

  • 15 dkg cseresznye
  • 15 dkg meggy
  • 2 szem őszibarack (vagy 1 nagyobb)
  • 3 szem sárgabarack
  • 20 dkg eper (ên a tavaly elrakott fagyasztottat használtam, hogy legyen hely az idei gyümiknek :) )
  • 10 dkg ribizli
  • 1,5 liter laktózmentes tej
  • 2 evőkanál méz
  • 1 ek keményítő
  • 2 dl főzőtejszín

Elkészítés:

 A gyümölcsöket megtisztítjuk, majd a barackokat felkockázzuk, a cseresznyét, meggyet esetleg kimagozhatjuk, én egyben hagytam, a ribizlit leszedjük a száráról, s picit félre tesszük őket. Az epret én előzö este kivettem, hagytam kiolvadni.  Közben a tejet picit meglangyosítjuk, s elkeverjük benne a mézet. Mikor már meleg, de nem forr, a tejszínben elkeverjük a keményítőt és a tejhez adjuk. Jól elkeverjük, s lekapcsoljuk alatta a gázt. A gyümölcsöket a tejhez adjuk, óvatosan megkeverjük s hagyjuk teljesen kihűlni. Fogyasztás előtt, hűtve tároljuk, s pici tejszínhabbal kínáljuk. 

image_107.jpegimage_105.jpegimage_106.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr778872426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása