Gluténmentes, laktózmentes, tojás mentes sajtos kréker
2023. augusztus 06. írta: Ízvilágom

Gluténmentes, laktózmentes, tojás mentes sajtos kréker

img_20230806_143036.jpgEzt a csipetni valót azért készítettem, hogy a nyaralásunk alatt, útközben ha megéheznénk, legyet mit rágcsálni, amíg meg tudunk állni enni. Mondjuk kellett még egy adag, mert mire lefotóztam volna épp csak pár szem maradt :) 

Hozzávalók:

  • 25 dkg gluténmentes liszt (nálam nutriefree dolce kenyér liszt)
  • 15 dkg reszelt sajt (nálam most cheddar volt itthon)
  • 10 dkg hideg laktózmentes Rama margarin reszelve
  • 1 csipet só 
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál útifűmaghéj 
  • 2 teáskanál fokhagyma krém 
  • 1 dl hideg víz

Elkészítés:

A lisztet egy tálba mérjük, hozzá adjuk a sót, a cukrot, a sütőport, útifűmaghéjat, elkeverjük, majd bele reszeljük a sajtot és a vajat és elkezdjük összedolgozni, a hideg vizet pedig fokozatosan adjuk hozzá. Egy ragadós, lágy tésztát kapunk, de végül remekül össze fog állni.Ha mégis túl ragacsosnak találnánk szórjunk rá egy csipet lisztet. Én nem tettem rá, hiszen a nyújtáskor is vesz fel még egy keveset. Ezután folpakkal letakarva 1 órára rakjuk hűtőbe , majd vékonyan lisztezett deszkán (ilyenkor én már rizslisztet használok) kb 1 cm vastagra nyújtjuk, s derelyevágóval tetszés szerinti formákat vágunk belőle. A tetejét hagyhatjuk "pucéran" is, de szórhatunk rá még sajtot is, vagy akár magokat. (szezámmagot, napraforgó magot, tökmagot, mákot ízlés szerint)

Zsírpapírral ellátott tepsibe egymás mellé téve, úgy, hogy ne érjenek egymáshoz, 200 fokon kb 10-12 perc alatt készre sütjük őket.

Én most airfryerben sütöttem őket, szintén 200 fokon 10 percig.

img_20230806_143033.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr7418187169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása