Villámgyors pogácsa sörélesztőpellyel
2023. február 27. írta: Ízvilágom

Villámgyors pogácsa sörélesztőpellyel

img_20230227_122440.jpg

Jelen esetben ez a pogácsa a babgulyás mellé készült, de olyan íze lett, hogy muszáj voltam még egy, most már teljes adagot sütni, mert igen gyorsan elfogyott. 

Ez a pogácsa recept is egy saját recept, és azt hiszem rendszeres fogyasztói leszünk a jövőben ennek a végtelenül egyszerű kevés alapanyagból elkészíthető pogácsának.

Hozzávalók :

  • 250 g Schar gluténmentes liszt
  • 2.5 dkg sörélesztőpehely 
  • 1 csomag instant élesztő
  • 10 dkg laktózmentes margarin 
  • 1 tk só 
  • 2 kisebb (én most háztól használtam mini tyúkok tojását, úgyhogy tényleg picik voltak) boltból inkább 1 nagyobb tojásnak felel meg a mennyiség
  • 300 g laktózmentes tejföl

Ha túl keménynek érezzük a tésztát tegyünk bele még egy - két teáskanál tejfölt, ha túl lágynak, akkor egy - két kanál lisztet. A tojás mérete sok mindent befolyásol ez esetben.

Elkészítés:

A liszthez hozzáadjuk a tojást, az instant élesztőt, a sörélesztőpelyhet, a tejfölt, a szobahőmérsékletű margarint és a sót, majd robotgéppel szépen kidagasztjuk. Sosem kapunk olyan rugalmas tésztát, mint a fehér lisztből, így azt ne is várjuk. Amikor már kellőképp sima, egyben lévő, de lágy tésztát kapunk, akkor meleg helyre rakjuk félre kb 30 percre pihenni.

Én most mivel gyorsan volt szükségem a pogácsákra, 50 fokra beraktam a sütőbe kelni a tésztát. Ezután kivettem, lisztezett deszkára tettem, s igazából nem is nyújtottam csak ellapogattam a tésztát kb 2 cm vastagságúra, s ezután a tészta tetejére csíkokat vágtam, s kiszaggattam pogácsa szaggatóval őket. Sütőpapíros tepsibe rajtam, tetejüket megkentem felvert tojással s 180 fokon kb 15 - 20 perc alatt megsütöttem őket.

A sörélesztőpehely miatt isteni ízük lett.

img_20230227_122500.jpgimg_20230227_122548.jpgimg_20230227_122531.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr6418059524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása