Glutén és laktózmentes lángos
2020. november 23. írta: Ízvilágom

Glutén és laktózmentes lángos

img_20200927_201853.jpgEzer éve nem ettem már lángost, de nemrég úgy voltam vele, hogy ha a lakásban csupa olaj szag is lesz, én bizony akkor is megcsinálom. És jól tettem. Nagyon finom puha, lágy lángost kaptam. Bár a tészta igen - igen lágy lett, de talán épp emiatt volt olyan finom a végeredmény, még ha kicsit nehezebb is volt vele dolgozni. 

A tésztát én most kb. 2 órán át hagytam állni, a hűtőben, hidegben. Bizony nem melegben. És a hűtőben akár egy hétig is eláll. Már ha ugye marad belőle.

Hozzávalók:

  • 0,5 kg Nutrie Free Gluténmentes kenyérliszt
  • 3 dkg élesztő + 1 csipet cukor
  • 1 egész tojás
  • 1 dl laktózmentes tej
  • 3 dl laktózmentes kefir
  • 1,5 tk só
  • Feltét : Laktózmentes tejföl, laktózmentes sajt, reszelt fokhagyma, só

Elkészítés:

Langyos tejbe elmorzsoljuk az élesztőt pici cukorral.  Miután felfutott az élesztő hozzá keverjük a többi hozzávalóhoz, majd egy robotgép segítségével jól kidagasztjuk. Én egy igazán lágy, már-már majdnem hogy híg tésztát kaptam. Ha túl lágynak éreznénk a tésztát, lehet hozzá rakni még egy kevés lisztet. Úgy kevésbé kell óvatosnak lennünk, amikor formázzuk a tésztát A két óra eltelte után, szépen megkelt a tészta, s erősen olajon kézzel egy erősen olajos szilikon lapra szedtem kis gombócokat, s azon formáztam meg őket. Ezután forró olajba téve pár pillant alatt ropogósra sütöttem őket.

Végül még forrón megkentem fokhagymával, tejföllel és sajttal.

img_20200927_152225.jpgimg_20200927_152952.jpgimg_20200927_154912.jpgimg_20200927_202105.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr4316296776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása