Rizsgombóc leves
2019. február 24. írta: Ízvilágom

Rizsgombóc leves

rizsgomboc_leves_1.JPGEnnek a levesnek az ötlete abból adódott, hogy volt előző napról megmaradt főtt rizsem, melyhez a feltét már elfogyott, így valamit kezdeni kellett vele. Mivel nagyon szeretem a leveseket, így fogtam a maradék rizst, összekevertem egy kis tojással, liszttel és kevés fűszerrel, majd gyakorlatilag egy rántott leves alapot készítettem, s ebbe főztem meg a kis gombócokat. Egy igazi "maradékfelhasználós" leveske kerekedett.Kettő az egyben ételként, a forró levest is kanalazhattam, és a maradék rizst is felhasználtam. 

Adag: 2-4 fő

Ár: 400 Ft

Elkészítési idő: 20 perc

Hozzávalók:

Gombóchoz:

  • 10 dkg rizs
  • 1 tojás
  • csipet só
  • csipet bors
  • csipet tárkony
  • diónyi vaj
  • annyi liszt, amennyit fa massza elvesz (nálam gluténmentes liszt)

Leves alaphoz:

  • 1 liter víz
  • 1 teáskanál pirospaprika
  • 2 ek. liszt (nálam gluténmentes)
  • 1 ek étkezési zsír 
  • csipet só
  • csipet bors
  • csipet ételízesítő

Elkészítés:

A leveshez készítsünk egy rántás alapot, felöntjük vízzel és közepes lángon forrásig hevítjük. Amíg a leves forráshoz közelít, addig a gombócok összetevőit összegyúrjuk és kis, falatnyi gombócokat formázunk belőlük. Majd a forrásban lévő leves be tesszük őket, és kis lángon főzzük, míg a gombócok fel nem jönnek a leves felszínére. Forrón petrezselyemmel megszórva tálaljuk.

Egyszerű, olcsó, finom, forró, maradékfelhasználó (a dekorációval pedig igen, igen, a Húsvétra készülök :) )

rizsgomboc_leves_4.JPGrizsgomboc_leves_2.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr7414606160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása