Gyümölcsleves a fagyasztóból
2019. február 24. írta: Ízvilágom

Gyümölcsleves a fagyasztóból

img_4085.JPGTél lévén vagy befőttekből, vagy a fagyasztóban csücsülő gyümölcsből, vagy horribilis áron vásárolt "friss" gyümölcsökből készíthetünk gyümölcs levest. Azért raktam idézőjel közé a friss szót, mert azért az ilyenkor is boltok polcán árválkodó eper, áfonya, esetleg málna számomra nem garantálja, hogy friss a termék, hiszen ki tudja honnan érkezett hozzánk, ki tudja mennyi időt töltött hajón, netán kamionon, és hát bizony ízben sem hozza az elvárt színvonalat... szóval, én azt mondom, hogy ha egy mód van rá mindig használjuk a saját magunk (anyukánk, nagymamánk, anyósunk) által eltett, vagy az évszaknak megfelelő gyümölcsöket. Én most kifosztottam a fagyasztót és egy hidegen, melegen fogyasztható gyümölcslevest készítettem. A hozzávalóknak tényleg csak a képzelet szab határt, hiszen a többféle gyümölcs került a kamra/ fagyasztó polcainkra akkor többféléből válogathatunk, ha kevesebb, akkor nyilván kevesebből. Én most 5 féle gyümölcsöt használtam fel.

Adag: 2-4 fő

Ár: ha a gyümölcsök a polcunkon és fagyasztónkban csücsülnek akkor pár száz Ft-ból meg tudjuk valósítani a levesünket, ha meg kell vennünk azokat, akkor nyilván valamivel költségesebb lesz az elkészítés

Elkészítési idő: 20 perc

Hozzávalók: 

  • 20 dkg cseresznye befőtt + annak leve
  • 20 dkg fagyasztott eper
  • 15 dkg fagyasztott rebarbara
  • 15 dkg fagyasztott szilva
  • 20 dkg barack befőtt + annak leve
  • cukor (ha nem elég édes a befőttek leve)
  • 0,5 dl víz
  • szegfűszeg
  • fahéj
  • 1 ek. vanília aroma
  • 1 tk. étkezési keményítő
  • 2 dl főző tejszín (nálam laktózmentes)

Elkészítés:

A fagyasztott gyümölcsöket minimum felhasználás előtt egy órával vegyük ki a fagyasztóból, s tegyük bele egy lábosba. Ezekhez kerüljenek a befőttek, s a befőttek leve. A gyümölcsöket kezdjük el főzni, s adjunk még hozzá nagyjából fél liter vizet. Attól függően milyen édesek a befőttek, adjunk hozzá ízlésnek megfelelő mennyiségű cukrot. Rakjunk bele pár szem szegfűszeget, 1 rúd fahéjat valamint amikor már túl van az első forráson, egy kis vanília aromát. Ekkor vegyük legalacsonyabbra a lángot,s adjunk hozzá egy kevés főzőtejszínnel elkevert keményítőt, hogy egy picit sűrítsük vele a levest, majd hagyjuk még rotyogni párat, s zárjuk el alatta a gázt. Véleményem szerint nem kell megvárni míg teljesen kihűl, fogyasztható langyosan is. Én legalább is szeretem így is.

img_4088.JPGimg_4085.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr5914651713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása