Megyes-mákos, Diós, és lekváros Hókilfi
2022. december 11. írta: Ízvilágom

Megyes-mákos, Diós, és lekváros Hókilfi

img_20221210_151749.jpg

Ha már közeleg a karácsony, akkor a glutén és laktóz érzékenyek se maradjanak sütik nélkül.

Ez a finomság egy, az ünnepek tájékán is nagyon közkedvelt sütemény. S ezt a sütit annak idején, amikor még általános iskolába jártam, elsőként készítettük el kiskukta szakkörön. Bizony akkoriban még voltak ilyen hasznos délutáni fakultatív tevékenységek. S a napokban megtaláltam az akkori füzetem, s benne az első oldalon a receptet. Hát gondoltam egyet, s gluténmentessé és laktózmentessé formáltam.

 

Hozzávalók :

  • 40 dkg Schar B Mix gluténmentes lisztkeverék
  • 15 dkg Liga laktózmentes margarin
  • 2 dl laktózmentes tejföl
  • 4 dkg élesztő 
  • 20 dkg porcukor +plusz a forgatáshoz
  • 0.5 dl laktózmentes tej

Töltelék :

  • Lekvár (nekem most barack és eper volt itthon, azokkal dolgoztam) 
  • 2 ek Darált dió 1 ek porcukorral keverve
  • 2 ek. Darált mák, 1 ek porcukorral és kb 2 tk meggy aromával keverve

Elkészítés :

Az élesztőt futtassuk fel az 0.5 dl tejben egy csipet cukorral együtt

Amikor felfutott a hozzávalókat alaposan keverjük össze (én ezt robotgép segítségével tettem, persze ha autentikus akarnék maradni mindezt kézzel gyúrtam volna)

Ha a tésztát túl lágynak ítéljük egy pici lisztet tegyünk még bele, hogy lágy de formázható tésztát kapjunk. A tésztát osszuk el 5 kis gombóccá, s ezeket kezdjük el nyújtani. 

Rizsliszttel szórt deszkán kb. 3 mm vastagságú körré nyújtsuk a gombócokat, s mint egy pizzát cikkekre vágjuk. Én most kisebb kifliket készítettem, igy a kinyújtott tésztákat 8 cikkre szeltem fel. A szélesebb résznél töltjük. Általában lekvárral szokták tölteni, én most négy ízt válogattam. Egyik az eper lekvár volt, a másik a barack lekvár, aztán a darált cukrozott dió, és végül a Meggyes-mákos töltelék.

A töltelékből csupán egy kis kávéskanálnyi fér el egy - egy szeletben de ez éppen elég is. Kívülről befele feltekerük őket, s kiflit formázunk belőlük, majd kizsírozott tepsiben 170 fokon 5 perc alatt készre sütjük őket. S még forrón megforgatjuk őket porcukorban.

Ezzel a tésztával, mind nyersen, mind kisütve óvatosan kell bánni, mert nagyon könnyen törik, szakad. Erre a mentes tésztára valóban igaz, hogy úgy kell vele bánni, mint egy hímes tojással. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr3517999484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása