Marhaborda paradicsomos gombás szószban
2021. március 14. írta: Ízvilágom

Marhaborda paradicsomos gombás szószban

 img_20210227_150759.jpgA marhabordát általában megsütik, leginkább egyben. Én most főztem, egy kis mártást adtam hozzá, s tésztával tálaltam. Ezt a receptet már korábban is elkészítettem, akkor is úgy jött az ötlet, hogy éppen ami volt itthon, az került bele. Én azt tapasztalom, hogy ilyenkor készülnek a legjobb, legegyedibb ételek.

 

Hozzávalók: 2 főre

  • 700 g marhaborda
  • 15 dkg vegyes gomba
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 3-6 gerezd fokhagyma
  • só ízlés szerint
  • 1 tk oreganó
  • egy csipet feketebors
  • 2-3 dl házi paradicsomlé (ha nincs, akkor a bolti is kiváló)
  • fél csomag spagetti tészta (nálam gluténmentes)

Elkészítés:

A bordát daraboljuk a csontok mellett (én darabolva vettem), s szükség esetén a hártyáktól megtisztítjuk. Ezután sózzuk egy kicsit, hogy ne csak a szószból kapjon sót. Ezután száraz serpenyőben körbe pirítjuk a húsok oldalait (ezt a lépést lehet sütőben is végezni). Míg a hús kérget kap, addig apró kockákra vágjuk a vöröshagymát, s kevés olajon elkezdjük üvegesre pirítani. Miután a hagyma megpirult, a húsok pedig szép szint és kérget kaptak, a marha borda darabokat átrakjuk a hagymára, ismét sózzuk, borsozzuk őket, szórjuk meg a húst oregánóval 3 gerezd fokhagymát zúzunk össze, s adjuk a húshoz, 3 db-ot pedig csak úgy egész gerezd formában adjunk hozzá. (itt is él az a tény, hogy ha valaki kevésbé szereti a fokhagymát, kevesebbet használjon. Én nagyon szeretem, ezért bátran használom.) Ezután öntsük fel annyi vízzel, amennyi épp ellepi. Ezután lefedve főzzük 1,5 – 2 órán át. (A főzési idő nagyban függ attól, milyen fiatal volt az állat. Legutóbb én nem a legifjabb példányt fogtam ki, ezért nekem tovább kellett főzzem.) Miután a hús már kellőképpen megpuhult, s ekkorra már a vizet is el kellett főnie, ekkor adjuk hozzá a paradicsomszószt és a felszeletelt gombát. Ezután már csak addig főzzük, míg a gomba is átpuhul, ez tulajdonképp pár perc alatt meg is van.  Ekkor kezdjük el főzni a tésztát is, hogy nagyjából egyszerre legyen kész hús és a tészta, s tudjuk forrón tálalni. Lobogó sós vízben kifőzzük a tésztát, ki – ki a szokásai szerint öblíti a tésztát főzés után, vagy sem, ez teljesen egyéni. Mi otthon csak folyóvízben öblítettük a tésztát, viszont az ex anyósomtól azt tanultam, hogy sós hideg vízbe szedjük a tésztát főzés után, épp csak egy perc erejéig, s csak ezután szűrjük le, én azóta is ezt a módszert használom.

Tálaláskor a tésztát a tányérra halmozzuk, s rászedjük a gombás – paradicsomos ragut. Megszórhatjuk egy kis oregánóval, vagy petrezselyemmel a tetejét, de akár sajtot is reszelhetünk rá.img_20210227_150737.jpgimg_20210227_150651.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr2616443372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása