Vegán párizsi
2021. április 06. írta: Ízvilágom

Vegán párizsi

img_20210406_070510.jpgimg_20210406_070441.jpgEzer éve nem ettem már párizsit. Valahogy nem hiányzott, és annyira nem is feltétlen szerettem. 

Viszont valamiért most mivel már jó ideje húsmentesen étkezem, gondoltam miért is ne lehetne egy amolyan hamis párizsit készíteni, ha már minden alapanyag megvan hozzá itthon. Tulajdonképp ez volt az első próbálkozásom, de biztosan nem az utolsó. Ízesíteni tulajdonképp bármely fűszerrel lehet, melynek szeretjük az aromáját, én most az alap fűszereket használtam csupán.

Hozzávalók:

  • 200 g sárgaborsó
  • 2 db kisebb sárgarépa (vagy egy nagyobb)
  • 1 vékony szelet nyers cékla
  • 1 duci gerezd fokhagyma
  • 1 csipet fekete bors
  • 1 kk só
  • 1 tk füstölt pirospaprika
  • 2 evőkanál kókuszzsír
  • 2 evőkanál útifűmaghéj

Elkészítés:

A sárgaborsót és a felkarikázott répát feltesszük főni épp csak annyi vízben, ami ellepi őket. Amikor a zöldségek puhára főttek, ne hagyjunk rajtuk sok vizet. Inkább öntsük le róla a vizet és turmixolás közben adagoljuk vissza hozzá. Turmixolás előtt egy vékony szelet nyers céklát, a fűszereket is adjuk hozzá, s nagyon alaposan turmixoljuk össze őket. Egészen krémesnek kell lennie, ehhez pedig szükséges a főzővíz visszaadagolása. Miután jó alaposan összemixeltük adjuk hozzá a kókuszzsírt és az útifűmaghéjat is. Ezután akár egy üres konzervdobozba téve, előtte kókuszzsírral vékonyan körbe kenve, ettől a módszertől hengeresebb henger lesz a végeredmény.  Vagy ahogyan én most csináltam, frissen tartó fóliára kanalazva a masszát – ami annyira kell, hogy masszív legyen, hogy ne folyjék szét a fólián -, és hengert formálva, a fólia két végét erőse megtekerve, hűtőbe téve állni hagyjuk. Én egy éjszakára tettem hűtőbe, s másnap szeleteltem.

Véleményem szerint első nekifutásra igencsak szuper lett az állaga és az íze is. No és a sárgaborsó miatt sokkal kiadósabb is, mit a hagyományos párizsi. img_20210404_094845.jpgimg_20210404_091905.jpgimg_20210404_094708.jpgimg_20210404_094537.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr6916491226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása