Túrós - sós zöld-fűszeres rudak glutén és laktózmentesen
2020. április 11. írta: Ízvilágom

Túrós - sós zöld-fűszeres rudak glutén és laktózmentesen

img_20200410_184930.jpgSzintén egy gyors és finom bármikor elkészíthető sós nassolnivaló. Én most az ünnep révén készítettem el és bizony pillanatok alatt elfogyott.

Hozzávalók:

  • 250 g Mix per panne gluténmentes kenyérliszt
  • 250 g Miller magos gluténmentes kenyérliszt
  • 3 ek. disznózsír
  • 100 g laktózmentes margarin
  • 10 g élesztő + 1 tk cukor + 0,5 dl tej
  • 2 kk só
  • 1-2 ek tejföl
  • 1 tojás sárgája
  • 25 dkg laktózmentes túró
  • 1 csomag medvehagyma és 2-3 szál újhagyma (ízlés szerint bármelyik kiváltható, de akár ki is hagyható)
  • 20 dkg laktózmentes sajt
  • 1 tojás fehérje

Elkészítés:

A lisztet a hideg vajjal és zsírral elmorzsoljuk, majd hozzá adjuk a felfuttatott élesztőt, túrót, sót, tojássárgáját és a tejfölt. Tejfölből annyit adjunk hozzá, hogy a tészta szépen összeálljon. A tészta egy jól formázható tészta lesz, amit én két részre osztottam, az egyik felébe aprított medvehagymát, a másikba aprított póréhagymát raktam, majd külön – külön becsomagoltam frissen tartó fóliába, s nagyjából 20 percre hűtőbe tettem, hogy a zsiradék mely a tésztában van, kissé megszilárduljon. A tésztát nem szabad sokáig gyúrni, hogy a zsiradék lehetőség szerint ne olvadjon meg.  

A pihentetés után egy lisztezett deszkán, vagy szilikon lapon 2-3 cm vastagra nyújtjuk a tésztát, a tetejét kenjük le tojásfehérjével, szórjuk meg sajttal, s vágjuk a kívánt méretű rudakra, majd rakjuk sütőpapírral ellátott tepsibe, és előmelegített sütőbe 200-230 fokon nagyjából 10 perc alatt süssük készre.img_20200410_184941.jpgimg_20200410_184926.jpgimg_20200410_184922.jpgimg_20200408_184739.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr4015604764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása