Tepertős pogácsa glutén és laktózmentesen
2018. szeptember 29. írta: Ízvilágom

Tepertős pogácsa glutén és laktózmentesen

tepertos_pogacsa_9.JPG

Pogácsát is mindenki másképp készít. Ki a saját, ki az anyukája vagy nagymamája szerint tanultakat alkalmazza. Ezért én azt gondolom egy általánosan jó receptet nem is nagyon találunk. Hiszen minden családban más a bevált "alap recept". 

Nekem most volt itthon disznó és liba tepertő, ami nem fogyott el, ezért - és mert már nagyon régen készítettem - sütöttem belőle tepertős pogácsát. Továbbá vásároltam egy számomra újfajta gluténmentes lisztet és szerettem volna kipróbálni mit tud, így adott volt, hogy az alapanyagokat összevegyítve készül egy kis nasi (ami nálunk az ebédre készített gulyásleves kiegészítője is volt egyben).

Az első adag olyannyira kelendőnek bizonyult, hogy valahogy pillanatok alatt elfogyott, még úgy frissen melegében. Ez mondjuk egy igen jó visszacsatolásnak bizonyult :) 

Bár az én változatom kissé időigényes a kelesztések hosszúsága miatt, de megéri a ráfordított idő. És amíg kel, addig csinálhatunk bármi mást (én speciel a barátnőmmel vásároltam az első kelesztés idején :) :) )

Adag: 6-8  fő

Elkészítési idő: 4 óra (előkészületek 15 perc+ első kelesztés 2 óra + második kelesztés 30 perc + harmadik kelesztés 30 perc + sütés adagonként 40 perc közepes hőfokon)

Hozzávalók:

  • 70 dkg gluténmentes liszt (Aglutén Farina Senza Glutine per preparazioni dolci e salate)
  • 30 dkg tepertő (nálam most vegyesen került bele liba és disznó tepertő)
  • fél csomag élesztő
  • 1 dl tej (nálam laktózmentes)
  • 3 dl tejföl (nálam laktózmentes)
  • 1 dl fehérbor 
  • 10 dkg sertészsír
  • 2 tojás
  • 1 tk só
  • 1 tk fekete bors
  • plusz 1 tojás a kenéshez

Elkészítés:

Az élesztőt fél dl langyos tejjel és kevés cukorral felfuttatjuk, majd a tepertőn kívüli összes hozzávalóhoz adjuk és robotgéppel összegyúrjuk. Egy nagyon lágy tésztát kapunk, amit meleg helyen nagyjából 2 órán át kelesztünk. Ez idő alatt apróra vágjuk (darálható is de én szeretem darabolva) a tepertőt, a maradék időben pedig egyéb tevékenységeket végezhetünk (lakás kitakarítása, mosás, ebéd főzés, netán vásárlás, de a legjobb ha fogunk egy könyvet és olvasunk egy jót pihenésképp :) )

Ezután óvatosan kinyújtjuk a tésztát és megszórjuk a tepertővel (vagy megkenjük) majd felhajtogatjuk és hagyjuk kelni kb. 30 percig. Ezután újra kinyújtjuk és újra hajtogatjuk. Ezt összesen háromszor ismételjük meg majd nagyjából 3-4 cmes vastagságúra nyújtjuk a tésztát, bevágjuk a tetejét és pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk, a tetejüket megkenjük tojással és előmelegített sütőben 180 fokon nagyjából 40-45 perc alatt készre sütjük. 

tepertos_pogacsa_9.JPGtepertos_pogacsa_10.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr3714270895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása