Tarhonyás hús
2018. május 07. írta: Ízvilágom

Tarhonyás hús

tarhonya_4.JPGEmlékeim szerint legutoljára gyerekkoromban, talán még a suli menzán ettem tarhonyás húst. Annak idején annyira nem rajongtam érte, utána pedig a gluténérzékenység miatt nem ettem ilyesmit. 

No de most aztán... :) 

Akciós volt a gluténmentes tarhonya :) ,hát mikor máskor ha nem most jött el az alkalom egy jó adag tarhonyás húshoz. Ezért úgy gondoltam, hogy újra teszek egy próbát, hátha az évek múltával, a saját szám íze szerinti készítéssel megkedvelem ezt a retró ebédet. És láss csodát, tényleg így lett. Nem lett száraz a hús, mint amire emlékeztem, nem lett fojtós a tarhonya, mint amire emlékeztem. Finom, házi savanyú uborkával igazán laktató és tényleg finom ebéd.

Adag: 4 fő

Ár: kb. 1200 Ft

Elkészítési idő: 60 perc

Hozzávalók:

  • 200 g gluténmentes (vagy normál) tarhonya
  • 50 dkg sertés lapocka
  • 1 nagy fej hagyma
  • 1 duci gerezd fokhagyma
  • 120 g sűrített paradicsom
  • 1 TV paprika
  • 1 paradicsom
  • víz
  • só, bors ízlés szerint
  • 1 teáskanál piros paprika
  • kevés friss koriander díszítéshez
  • kevés olaj

Elkészítés: 

A hagymát kockázzuk fel és kevés olajon pirítsuk meg. Adjuk hozzá a zúzott fokhagymát, majd mikor az is pirult kicsit, adjuk hozzá a kockára vágott lapockát és süssünk kérget rá. Ezután sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg 1 teáskanál piros paprikával, majd öntsük fel annyi vízzel ami épp ellepi, adjuk hozzá a TV paprikát és a paradicsomot. Fedjük le és kezdjük el alacsony lángon főzni. Míg a hús fő, a tarhonyát sós vízben főzzük 8-10 percig, nem teljesen puhára, majd szűrjük le és kevés olajon pirítsuk meg épp csak annyira, hogy némelyik szem sötét színű legyen, de ne égjen meg. Ezután mikor a hús már megfőtt, adjuk hozzá a sűrített paradicsomot, és adjuk hozzá a tarhonyát is, majd főzzük készre mindkettőt. 

Én mikor összevegyítem a húst és a tarhonyát, általában megvárom míg lobogva forr, megkeverem, majd egy alufóliával befedem a fedőt, és ráhelyezem az edényre, majd lekapcsolom a gázt alatta. Így nem ég oda a tarhonya, viszont a saját gőzében megfő. 

tarhonya_6.JPGtarhonya_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr9613898242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása