Kocsonya - natúr fokhagymás
2018. február 10. írta: Ízvilágom

Kocsonya - natúr fokhagymás

kocsonya_2.JPGEddig mindig anyukám főzte a kocsonyát. Valószínűleg überelni sosem fogom tudni, de úgy gondoltam, most én magam is elkészítem ezt a téli hideg finomságot. 

A kocsonya elég megosztó étel. Van aki éjjel nappal ezt enne, mások ha fizetnének nekik sem ennék meg. Millió féle változata van, hagyományosan fokhagymával, zöldséggel, tojással, paprikával és még ki tudja miféle módon készíthető el. Manapság már fesztiválokat is rendeznek a téma köré, hiszen erre az ételre is igaz, hogy ahány ház, annyi szokás.  Én a hagyományos fokhagymás, natúr változatot ismerem és szeretem, ezért most is azt készítettem.

Ami még javára válik ennek az ételnek, hogy teljesen biztosan glutén és laktózmentes :) ;) És életem első kocsonyája :) Ésésés jó lett. Finom lett :) Nos, azt hiszem ettől a perctől beindul a nagyüzemi kocsonya gyártás is :)

Adag: 2-4 fő (ez tányérban számolva 6 nagy, 2 kicsi és 2 még kisebb :) )

Ár: kb. 2500 Ft, tehát tányéronként ha összeadom kb. 312 Ft

Elkészítési idő: 4-5 óra

Hozzávalók:

  • 2 db malac fül
  • 3 db malac farok
  • 2 db malac csülök (felszeletelve vettem a két darabot, nagyjából 15 dekásak lehetett egy - egy darab)
  • 1 darabka bőr (én egy kisebbet kértem a hentestől, de ez is bőséges adag volt)
  • 20 dkg malac comb
  • 2 db malac köröm
  • 3,5 liter víz
  • 1 egész fej fokhagyma 
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 2 lapos evőkanál só
  • 15-20 szem fekete és színes bors vegyesen
  • eldobható borotva a tisztátáshoz

Elkészítés: 

A malac részegységeit a borotva segítségével alaposan tisztítsuk meg, ha szerencsénk van nem kell sokat bajlódnunk vele. Én most kifejezetten szép és tiszta részeket kaptam. A vöröshagymát, fokhagymát megpucoljuk, és a húsokkal együtt (a combot egészben hagytam) egy jó nagy lábosba helyezzük őket és öntsük fel lehetőleg nagyon hideg vízzel.

A hentes szívesen elvágja a körmöt, farkat, csülköt ha megkérjük, így otthon nekünk nem kell ezzel bajlódni.

Ezután a legkisebb lángon főzzük 4-5 órán keresztül, amíg a hús leválik a csontról, s közben alkalom szerűen szedjük le róla a főzéskor keletkezett habot. A lassú főzéstől és a habmentesítéstől, továbbá a hosszú főzési időtől lesz igazán tiszta és rezgős a kocsonyánk. Azt, hogy biztosan megdermed e a kocsonyánk úgy is ellenőrizhetjük, hogy kiveszünk a levéből egy keveset, hideg helyre tesszük és ha megdermed, akkor nincs akadálya a porciózásnak. Ha a mégsem dermedne meg kellőképpen, akkor jön az étkezési zselatin, ami segíti a kocsonyánk megdermedését.

A húsokat, a bőrt, daraboljuk fel, és osszuk el a tányérokban, hogy mindenkinek jusson minden, majd merjük rá a leszűrt levet és hagyjuk kissé megdermedni. Erre akinek van erkélye, az a legjobb hely, de miután a konyhaasztalon kihűlt kissé a hűtő is kiváló hely. Frissen tartó fóliával lefedjük, így nem szárad meg a teteje sem, és akár reggelire, vacsorára, de akár ebédre is fogyaszthatjuk. Hűtőben nagyjából egy hétig gond nélkül eláll. 

 kocsonya_8.JPGkocsonya_4.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr7013648862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása