Disznótoros tésztával
2015. december 27. írta: Ízvilágom

Disznótoros tésztával

Ár: 1000 Ft

Adag: 2 fő

Elkészítési idő: 30 perc

 

Egy hirtelen ötlettől vezérelve benéztem a hűtőbe, s mivel szinte csak olyan dolgok voltak benne, amik egy disznótoros lakomához kiválóak lettek volna, lévén, disznótor után voltam, ezért be is csuktam a hűtőt. Én  ugyanis tésztát szerettem volna enni. Aztán gondoltam egyet, és fogtam egy kevés tepertőt, egy kevés húsos szalonnát és egy kevés disznósajtot, majd ebből készítettem egy alapot (ami az alapanyagok miatt kicsit nehezebb volt, mint általában a húsos ételek alapjai), s ezt ötvöztem egy kis tésztával. A végeredmény meglepően ehető lett. :) Azt hittem, túl zsíros lesz, de végül is teljesen jó volt úgy, ahogy volt. :)

Nem mondom, hogy diétás étel, de azért néha megengedett egy kis bűnözés.

No és ahogy a barátnőm mondaná: " Jön a tél... gyűjteni kell az energiát" :) :) :)

 

Hozzávalók:

  • 10 dkg császárszalonna
  • 8-10 db húsos tepertő (közepes méretű)
  • 8 dkg disznósajt
  • 2 tojás sárgája
  • 25 dkg spagetti tészta
  • bors
  • Egy maréknyi (4-5 db) koktélparadicsom
  • 10 dkg reszelt parmezán sajt (ha valaki nem szereti a parmezánt, használhat bármilyen más kemény sajtot

 

Elkészítés:

A tepertőt apró kockákra vágjuk, és egy forró serpenyőben megpirítjuk, majd hozzátesszük a szintén apró kockákra vágott császárszalonnát. Mikor mindkettőből kisült némi zsír, hozzáadjuk a felkockázott disznósajtot. Kevés sót szórunk rá, mert az alapanyagok alapvetően is sósak kissé, illetve kevés feketeborsot szórunk rá.

Eközben a spagetti tésztát forró, bő, sós vízben megfőzzük. (Ki - ki ízlése szerint aldente-re, vagy teljesen puhára). A bő víz elengedhetetlen, mert a gluténmentes tészta alapvetően is több keményítőt enged ki magából miközben fő, így ha nincs megfelelő mennyiségű víz alatta könnyen odaragad a tészta az edény aljához.

A tojás sárgákat felverjük és összekeverjük a reszelt parmezánnal.

Amikor a tészta készre főtt, lecsepegtetjük, ráöntjük a serpenyőben található szalonnára, s összekeverjük vele.  Egy - két kanál főzővizet is önthetünk a tésztához, ettől csak selymesebb lesz az állaga. Majd mikor a tűzről már levettük, s kb. 1 percig kevergettük, ráöntjük a sajtos tojást, ami összefogja az egész egyveleget. De csak mikor már nem ég alatta a tűz, hiszen így a tojás bár megfő, mégsem lesz rántotta állaga.

Tálaláskor félbevágott koktélparadicsommal, frissen őrölt borssal, esetleg petrezselyemmel tálaljuk.

disznotoros_tesztaval.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr958201876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása