Linzer glutén és laktózmentesen
2022. december 12. írta: Ízvilágom

Linzer glutén és laktózmentesen

img_20221211_124657.jpgLinzert eddig nem igazán keszitettem, de most a karácsonyi süti felelősként ennek is neki álltam.

S a végeredmény szerintem ahhoz képest, hogy az első sütésem,s a legjobb barátnőm kóstolása után is jó lett.

Hozzávalók:

  • 30 kg Schär sütemény liszt
  • 8 dkg porcukor
  • 2 tk. űtifűmaghéj
  • Csipet só
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 15 dkg Liga laktózmentes margarin
  • 1 egész tojás

Ha nem lenne elég lágy a tészta adhatunk hozzá egy teáskanál laktózmentes tejföl. Nekem nem kellett most. 

Töltelék:

  • Sárgabarack lekvár 
  • Nutella
  • Mogyoróvaj
  • Eper lekvár 

Elkészítés:

A lisztet egy tálba szitáljuk, a cukrot, a sót és a vaníliás cukrot, útifűmaghéjat, hozzá keverjük. Hozzá adjuk a tojast és a margarint és alaposan összegyúrjuk. Ha ragadna, akkor 30 percre tegyük a hűtőbe.

Rizslisztel szórt szilikonlapon 3-4 mm vastagra kinyújtjuk szaggatjuk. Sütőpapíros tepsiben 170 fokon kb. 15 perc alatt megsütjük úgy, hogy a tészta szép világos maradjon. 

Miután kihűltek a linzerek, lekvárral, mogyorókrémmel és én most mogyoróvajjal töltöttem meg őket.

img_20221211_124632.jpgimg_20221211_124654.jpgimg_20221211_124617.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr3717999548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása