Babgulyás házi csipetkével
2023. március 03. írta: Ízvilágom

Babgulyás házi csipetkével

img_20230228_124806.jpg

A piacról szereztem azt a babot amit én nagyon szeretek. Gyerekkoromban lóbabnak hívtuk, óriási tarka és fehér bab vegyesen. De lehet, hogy nem ez a hivatalos neve. Ez esetben ez most nem is releváns hiszen bármely babból elkészíthető az étel, csak én ezt az óriás babot szeretem.

Hozzávalók: 2-4 főre

  • 250 g száraz bab
  • 250 g sertés comb
  • 1 vékony kb fél cm vastag szelet szalonna
  • 3-4db sárgarépa 
  • 1 db fehérrépa
  • 1 csokor petrezselyem
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 fej vöröshagyma 
  • 1 tk pirospaprika 
  • 1 tk füstölt pirospaprika 
  • Só és fekete bors ízlés szerint 
  • Víz
  • 3 - 4 db babérlevél 

Csipetkéhez:

  • 1 nagyobb vagy 2 kisebb tojas
  • Csipet so
  • Liszt amennyit felvesz (nálam gluténmentes Nutri Free GM tésztaliszt) 

Elkészítés :

A babot este feltesszük főni, és az első forrásig hevítjük, majd a főző vízben hagyjuk reggelig kihűlni, állni. Majd reggel ezt a vizet leöntjük róla, s majd egy másik vízben kezdjük el főzni. Ezzel a bab egyrészt némiképp elő fő, másrészt kevésbé puffaszt.

A vöröshagymát apróra vágjuk, egy teáskanál zsíron elkezdjük fonnyasztani. Közben egy vékony szelet szalonnát fekockázunk, s rá dobjuk a hagymára, s együtt dinszteljük őket tovább, míg a hagyma üveges nem lesz, a szalonna pedig még nem pirul. Ezután hozzá adjuk a kockára vágott sertés combot s fehéredésig keverjük. Majd ezután kerül rá a pirospaprika és a füstölt pirospaprika, mellyel jól összekeverjük s 1-2 perc kevergetés után felöntjük 1 liter vízzel. Az első forrásig főzzük, majd ezután kerül bele a karikára vágott zöldség, sárgarépa s az aprított fokhagyma. Ekkor kerül bele a só, bors, petrezselyem és babérlevél is. Lassú tűzön kb 1.5 órán át rotyogtatjuk a levest. Amikor már a hús is omlós és a bab sem kemény, akkor kerül bele a csipetke. Ha nagyon sok levet előtt ilyenkor lehet utána önteni, s szükség esetén újra fűszerezni is. A csipetke tésztához a tojást és a lisztet kevés sóval összegyúrjuk. Nem írok pontos liszt mennyiséget mert tényleg attól függ mekkora a tojás s mennyit vész fel ahhoz, hogy csipkedhető keménységű tésztát kapjunk. A gluténmentes liszteknél mindig kicsit lágyabbra kell hagyni bármely tésztát is, hogy az eredeti fehér liszttel megszokott állagot érjük el.

Szóval mikor ez megvan, a tészta gyúrható s nem ragad, miután minden megfőtt a levesben, belecsipkedjük a csipetkét is, s azzal főzzük még kb. 10 perc, negyed órán keresztül.

Én most házi tojást használtam, s olyan sárga lett a csipetke, hogy azt alig akartam elhinni. Gyönyörű színe lett.

Most én egy villámgyors gluténmentes pogácsával tálaltam a levest, aminek a receptjét korábban már megosztottam az oldalon.

img_20230228_124758.jpgimg_20230227_124641.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr418059502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása