Ünnepi Gyümölcskenyér mentesen
2016. december 12. írta: Ízvilágom

Ünnepi Gyümölcskenyér mentesen

Ezer éve, talán meg gyerekkoromban ettem utoljára gyümölcs kenyeret. 

S most, hogy jönnek az ünnepek, úgy gondoltam, nosza rajta elkészítem a saját kenyérkémet. Hiszen ez az a süti, ami mindenkinél más és más. Ízlés szerint kerülhet bele minden földi jó.

Kóstolás után kicsit visszajöttek a régi ízek emlékei...és... még a Zuramnak is ízlett, pedig, mint tudjuk csöppecsként finnyás a szentem :)

Az enyém így készül..

Hozzávalók: 

  • 25 dkg gluténmentes liszt ( én Barbara lisztkevereket használtam)
  • 10 dkg cukor
  • 3 evőkanál méz
  • 4 db tojás
  • 0,5 zacskó sütőpor
  • 0,5 zacskó szalakáli
  • 12 dkg apróra vágott dió
  • 2 marék kókuszreszelék
  • 100 g szárított áfonya
  • 100 g kandírozott citrom kockázva
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1 narancs leve
  • 1 kávéskanál gyömbér
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 10 dkg apróra vágott csoki
  • 4 teáskanál rum aroma
  • 4 teáskanál vanília aroma

Elkészítés:

Az összes hozzávalót összekeverjük egy nagy tálba, majd egy kivajazott, kilisztezett őzgerinc formába öntjük a masszát, s 180 fokon 40-50 perc alatt készre sütjük. 

Tálalás előtt porcukorral szórjuk meg. 

img_4548.JPGimg_4552.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr9312041303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása