Egészséges gyümölcskenyér
2017. december 03. írta: Ízvilágom

Egészséges gyümölcskenyér

img_7281_1.JPG

Karácsony közeledtével előkerülnek a finomabbnál finomabb édességek. Amit én nagyon szeretek az a gyümölcskenyér. Az idén egy sokkal egészségesebb változatot készítettem, mint eddig szoktam. Tele raktam minden földi jóval, s a cukrot lecseréltem egy egészségesebb, az édes ízt egy cseppet sem mellőző édesítőre. Ha már egész évben figyelünk mit viszünk be a szervezetünkbe, akkor ezt karácsony közeledtével se feledjük el.

Nem mondom, hogy kifejezetten cukormentes édesség, hiszen a gyümölcsökben lévő cukrok megjelennek, és a méz is ad hozzá némi édességet, de a plusz kristálycukrot, azt Inka Sweet Stevia-val helyettesítettem, s így mégiscsak egészségesebb finomság kerekedett a megszokott gyümölcskenyérből, mintha fehér cukrot használtam volna.

Az ízhatás pontosan ugyanolyan, sőt talán még intenzívebb lett, mintha cukrot használtam volna.

Hozzávalók:

  • 25 dkg gluténmentes liszt ( én Nutrie Free lisztet használtam)
  • 1 teáskanál útifűmaghéj
  • 15 gramm Inka Sweet Stevia 
  • 3 evőkanál méz
  • 4 db tojás
  • 2-3 dl laktózmentes tej (a megfelelő állag elérése miatt)
  • 0,5 zacskó sütőpor
  • 0,5 zacskó szalakáli
  • 100 g diákcsemege aprítva
  • 100 g kockára vágott szárított füge
  • 2 marék kókuszreszelék
  • 50 g szárított áfonya
  • 100 g kandírozott citrom kockázva
  • 100 g kandírozott narancs kockázva
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1 narancs leve
  • 1 kávéskanál gyömbér
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 1 kávéskanál aprított szegfűszeg
  • 4 teáskanál rum (aroma ha rum nincs otthon)
  • 4 teáskanál vanília kivonat (aromával ez is helyettesíthető)

Elkészítés:

Az összes hozzávalót összekeverjük egy nagy tálba, majd egy kivajazott, kilisztezett őzgerinc formába öntjük a masszát, s 180 fokon 40-50 perc alatt készre sütjük. 

Megvárjuk míg kihűl, majd a tetejét megszórjuk egy kevés Inka Sweet-tel és már tálalható is.

img_7279_1.JPGimg_7281_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr5713415999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása