Glutén és tejmentes sós nasi
2017. január 05. írta: Ízvilágom

Glutén és tejmentes sós nasi

Ezt a finom kis rágcsát a baráti összejövetelünkre készítettem. A sok édesség után szerettem volna valami mindenki számára fogasztható sós finomságot. Ezért nem csak a glutént mellőztem de Tejmentesen is készítettem, hogy a csapatban az erre érzékenyek is nyugodtan nassolhassanak. 

Adag: 10-12 fő

Ár: 800 Ft

Elkészítési idő: 45 perc

Hozzávalók:

  • 500 gr Nutrifree Mix per Pane liszt
  • 2 csomag porélesztő
  • 2 kk só
  • 1 csipet cukor
  • 3 dl langyos víz
  • 105 gramm volt sertészsír
  • 2 kk őröl kömény
  • 1 kk fehérbors
  • 2 kk fokhagymapor
  • 2 egész tojás
  • 1 kk őrölt pirospaprika
  • egész kömény
  • szezámmag
  • mák

Elkészítés:

A lisztet, sót, fokhagymaport, cukrot, élesztőt, köményt egy tálba szórjuk, hozzáadjuk a zsírt, egy egész tojást, majd a vizet és az egészet összegyúrjuk. A tésztát nagyjából 15 percig meleg helyen kelesztjük, majd rizsliszttel megszórt felületen kinyújtjuk kb 1 cm vastagra. Ezután kiszúrókkal vagy derelye vágóval formákat szaggatunk/vágunk belőle, s egy zsírpapírral ellátott tepsibe helyezzük őket, ahol szintén nagyjából 10 percig kelesztjük ( én addig hagytam oihenni őket míg a sütő felmelegedett). A maradék tojást egy pici pirospaprikával felverünk, s ezzel kenjük be a formák tetejét. Majd ízlés szerint köménnyel, szezámmaggal, mákkal szórjuk meg, s nagyjából 20 perc alatt 180 fokos sütőben készre sütjük. 

img_4989.JPGimg_4994.JPGimg_4987.JPGimg_4991.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr4912103523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása