Tojásos szalonnás töltött krumpli
2016. július 25. írta: Ízvilágom

Tojásos szalonnás töltött krumpli

Ma ismét egy töltött krumplit hoztam. Amely, személy szerint a sokféle töltött krumplim közül a kevencem. Szeretem a hozzávalókat külön - külön is, így egyben pedig számomra bármivel felér. Nem kell hozzá sok hozzávaló, nem kell hozzá agysebésznek sem lenni, hogy elkészítsük. Finom, egyszerű, olcsó. 

Még valamiben jeleskedik ez az étel. :) Mégpedig abban, hogy nem egy fogyókúrás finomság. De bizony vannak napok, mikor igenis kell a kényeztetés, és nem érdekel hány kalória az ami akkor épp boldoggá teszi az ízlelő bimbóimat :)

Kövezzenek meg érte, de én mindig azt ettem amihez kedvem volt, ami ízlett, amit megkívántam, és nem néztem soha a kalóriákat. Ez baj? Tudja fene.

Nos, akkor kezdjünk is hozzá...

Adag: 2 adag

Ár: 800 Ft

Elkészítési idő: 45 perc

 

Hozzávalók:

  • 4 db krumpli nagyobbak

  • 1 db lilahagyma

  • 15 dkg szalonna

  • 4 db tojás

  • 2 kávéskanál só : 1 a főzővízbe, 1 az ízesítéshez

  • 1 csipet bors

  • 1 csipet ételízesítő

  • 4 karika csípős paprika

     

    Elkészítés:

    A krumplikat alaposan megtisztítjuk, és sós vízben majdnem teljesen puhára főzzük.( Én nagyjából 15 percig főztem.) Míg a krumplik hűlnek, egy serpenyőben megpirítjuk az apró kockákra vágott szalonnát. Ezután apró kockákra vágunk egy fél fej lilahagymát, aminek a másik felét karikákra vágjuk.

    Mikor a krumplik kihűltek, karalábé vájóval kiszedjük a krumplik közepét, majd bele szórunk egy kevés kockákra vágott lilahagymát és szalonnát, majd minden burgonya közepébe beleütünk egy- egy tojást, és szórunk rájuk még egy kevés szalonnát és hagymát. ( Aki szereti a csípős ételeket, az szórhat rá apró karikára vágott zöld vagy piros csípős paprikát) Egy tepsibe rakjuk őket, és a kiszedett burgonyák belsejét, valamint a felkarikázott lilahagymát, és a megmaradt szalonnát is a tepsibe szórjuk. Ezután kevés sóval és vegetával, valamint borssal ízesítjük a tepsi tartalmát.

    Alufóliával letakarva sütjük nagyjából 15 percig közepes lángon, majd a fóliát levéve még 15 percig sütjük, hogy szépen megpiruljon!

     toltott_krumpli_iii_4.JPGtoltott_krumpli_iii_6.JPGtoltott_krumpli_iii_7.JPGtoltott_krumpli_iii_9.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr627383964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2016.08.07. 16:18:38

Ezt a receptem lementettem, mert nagyon jol hangzik! :o)

Ízvilágom 2016.08.07. 16:21:07

Köszi ☺️ Hidd el nagyon finom is
süti beállítások módosítása