Gluténmentes Vaníliás karika
2016. július 22. írta: Ízvilágom

Gluténmentes Vaníliás karika

Nagyon szerettem és most is szeretem a vaníliás karikát. Így most, hogy már nem szabad a bolti változatot fogyasztanom (oh, pesig az mennyire jó :) ), gondoltam egyet és elkészítettem a saját gluténmentes változatomat. Így nem kell lemondanom teljesen az egyik kedvenc kekszemről.

Ár: 900 Ft

Adag: 4 fő

Elkészítési idő: 35 perc + csoki dermedése

 

Hozzávalók:

  • 400 g kölesliszt

  • 1 csipet só

  • 120 g kukoricakeménytő

  • 2 tk szódabikarbóna csapott kanál

  • 4 csomag vaníliás cukor

  • 8 ek méz

  • 2 db egésztojás - lehetőség szerint kicsi tojások legyenek

  • 2 db tojássárgája

  • 40 g Vémusz margarin (laktózmentes)

  • 200 g étcsokoládé

  • 3 tk kakaópor  - ha nem csak vaníliás karikát készítünk. Amennyiben igen, a kakaópor nem kell.

     

    Elkészítés: 

    A lisztet a keményítővel, a sóval, a vaníliával és a szódabikarbónával összekeverjük. Majd hozzá adjuk az olvasztott margarint, az egész tojást, a tojások sárgáját, és a mézet. Mivel én a tészta egy harmadát csokisként készítettem, így a tészta harmadát külön tálba szedtem és abba raktam három teáskanál kakaóport. A hozzávalókat alaposan összedolgozzuk, majd fóliába csomagolva a hűtőbe tesszük 20 percre pihenni.

    Majd a tésztát egy sütőpapíron vagy szilikon lapon, kb. 1 cm-esre nyújtjuk és szaggatóval - én kávés pohárral -  kiszaggatjuk a tésztát. A közepét egy kisebb átmérőjű pohárral - én vizes palack kupakjával - kivágjuk.

    Sütőpapírral kibélelt tepsiben, 170 fokos sütőben, légkeverés mellett 10 perc alatt készre sütjük a korongokat.

    Ha teljesen meghűltek, leszedjük őket a sütőpapírról, majd olvasztott csokoládéba mártjuk az aljukat, és rácson kihűtjük őket, vagy sütőpapírra téve fejjel lefelé állítva várjuk, meg míg a csoki megszilárdul. 

    Megjegyzés: A recept mennyisége 32 db karikához elegendő.

    Én megfeleztem az adagot, és csak az egyik feléből készültek a vaníliás karikák, a másikból pedig egyéb kekszek.

    vanilias_karika_bodza_lekvaros_es_csokis_korongok_17.jpgvanilias_karika_bodza_lekvaros_es_csokis_korongok_14.jpgvanilias_karika_bodza_lekvaros_es_csokis_korongok_5.jpgvanilias_karika_bodza_lekvaros_es_csokis_korongok_8.jpgvanilias_karika_bodza_lekvaros_es_csokis_korongok_11.jpgvanilias_karika_bodza_lekvaros_es_csokis_korongok_26.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izvilagom.blog.hu/api/trackback/id/tr197333680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása